POWRÓT NA STRONĘ AKCESORIA

MENNON White Balans DC/DV Camera Lens Cap

 

W dobie aparatów cyfrowych największym problemem jest ustawienie odpowiedniego balansu bieli. Problem ten dotyczy zarówno zawodowców jak i amatorów...różne są możliwości jego rozwiązania...oczywiście jest możliwość robienia w trybie RAW lub NEF, ale nawet wówczas mamy później sporo pracy na komputerze przy dostosowaniu WB do rzeczywistości.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest MENNON White Balans DC/DV Camera Lens Cap. Ten dekielek z pierścieniem rozwiązuje większość problemów z ustawieniem WB w naszym aparacie, zwłaszcza przy świetle sztucznym, a szczególnie przy żarowym i jarzeniowym. Temperatura barwowa stosowanych u nas jarzeniówek i żarówek jest tak rozstrzelona, że ustawienie właściwego WB przy pomocy ustawień własnych aparatu jest bardzo trudne jeśli nie niemożliwe...spotkałem się kiedyś w jednym pomieszczeniu z 4 różnymi jarzeniówkami o TB od 3200K do 7000K – jak w takiej sytuacji ustawić WB?

Rozwiązanie jest proste:

1-    na nasz obiektyw zakładamy MENNON White Balans DC/DV Camera Lens Cap (możemy do tego celu użyć dołączonego pierścienia, ale można też założyć bezpośrednio na obiektyw)

2-    w aparacie ustawiamy preselekcję pomiaru balansu bieli - WB Pres (większość choć trochę zaawansowanych aparatów ma ten tryb)

3-     następnie robimy próbny pomiar (sposób zależy od konkretnego aparatu...np. Nikon: naciskamy przycisk WB na tylnej ściance, puszczamy i ponownie naciskamy, ale trzymamy go do naciśnięcia spustu migawki, aż w wizjerze pojawi się napis Good)

4-    i gotowe – prawda, ze proste? Teraz już tylko robić zdjęcia...

5-    w zaawansowanych lustrzankach można wykonać kilka pomiarów, aparat je zapamięta, a później możemy je dowolnie wykorzystywać...

Jak to wygląda?:

Przykłady użycia MENNON White Balans DC/DV Camera Lens Cap:

przy lampie błyskowej jeszcze to jakoś wygląda, ale już przy ustawieniu światła żarowgo, fluo i WB auto niestety tragedia!

a tak to wygląda przy użyciu  MENNON White Balans DC/DV Camera Lens Cap:

Zwróćcie uwagę, że uwzględniona została nawet niewielka różnica w odcieniu niebieskiej okładki między I i II tomem Burzy na Atlantyku, a także różnymi odcieniami szarości na tomach Pism Zebranych Józefa Piłsudskiego. Również bardzo realnie oddane zostały kolory okładek pozostałych książek, a całość pomiaru trwała ok 30s. mimo, ze robiłem to po raz pierwszy.

 

 

 

 

 

MOJA OCENA:

wygląd - 5-

wykończenie - 4

jakość - 5-

cena - 5+

funkcjonalność - 5

stosunek ceny do pozostałych - 5+

 

POWRÓT NA STRONĘ AKCESORIA